Dostępna Szkoła

W naszej szkole realizujemy projekt grantowy pn. „Dostępna Szkoła – innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia”. Celem zaplanowanych działań jest eliminowanie barier w zakresie szeroko rozumianej dostępności funkcjonowania szkoły dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przyznany grant umożliwi przeprowadzenie działań modernizacyjnych, zakupu pomocy dydaktycznych i wyposażenia. Więcej informacji na stronie: www.rarr.rzeszow.pl

  • Przeprowadzono remont ciągów komunikacyjnych:
    • montaż balustrad,
    • na schodach położono płytki spełniające wymagania MDS
    • przy podłodze i ścianach są pasy kontrastowe,
    • na terenie całego budynku stosowane są rozwiązania o charakterze informacyjnym, pozwalające uczniom odnaleźć się w przestrzeni szkolnej – opisy pomieszczeń są czytelne zarówno wzrokowo, jak i dotykowo (np. za pomocą druku wypukłego i/lub w alfabecie Braille’a),
    • wejście do budynku szkoły wyposażone jest w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.

  • Gabinet pedagoga szkolnego wyposażony został w przyjazne dla dzieci meble i akcesoria.
    Dla osób niepełnosprawnych dostępny jest schodołaz gąsiennicowy. Model z podpięciem do wózka, który pomaga bezpiecznie pokonywać schody osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
    Stołówka szkolna posiada przystosowane dla dzieci stoliki oraz krzesła. W październiku zamontowano żaluzje.

  • LUTY. Zainstalowano w bibliotece ladę oraz stanowisko pracy zapewniające przestrzeń manewrową. Na stanowisko pracy składa się krzesło z regulacją wysokości oraz stół posiadający możliwość regulacji wysokości blatu i kata jego nachylenia. Na korytarzach szkolnych umieszczono zestawy krzeseł.

  • GRUDZIEŃ. Uruchomiono pracownię językową, w której wprowadzono innowacyjne rozwiązania. Zamontowano monitor wbudowany w blat umożliwiający dotykowe sterowanie całą pracownią. Pulpity uczniowskie wyposażono w gniazda liniowe i słuchawki z regulacją siły głosu, zapewniające uczniom niedosłyszącym lepszy komfort pracy. Pracownia językowa stała się przyjazna dla uczniów z niepełnosprawnościami.

  • LISTOPAD. Przebudowano pomieszczenie sanitarne na łazienkę zapewniającą możliwość samodzielnego z niej korzystania zarówno osobom z ograniczeniami ruchowymi, jak i poruszającym się na wózku. Funkcjonalna łazienka została wyposażona w odpowiednio szerokie drzwi oraz specjalną toaletę i umywalkę z zabezpieczającymi poręczami.

  • PAŹDZIERNIK. W bibliotece, jadalni, świetlicy, sali gimnastycznej oraz salach 14 i 33 zamontowano nowe żaluzje i rolety regulujące skutecznie natężenie światła zewnętrznego.